Flink meer bezoekers vakbeurs Horesca

De noordelijke vakbeurs Horesca in Zuidlaren heeft 17.574 bezoekers ontvangen. Dat is ruim 16 procent meer dan vorig jaar. De verklaring voor de groei van het aantal bezoekers is toe te schrijven aan één specifieke productgroep.

Namelijk de ‘bierjongens’. In tegenstelling tot vorig jaar waren dit jaar diverse biermerken aanwezig waaronder Heineken, Amstel, Brand, Corona, Budweiser en Grolsch. Deze groep vormt traditiegetrouw een flinke publiekstrekker.

Naast veel biermerken meldt de beursorganisatie een succesvolle ‘ontmoeting’ tussen de Aziatische en Europese keuken. Alles onder de noemer >i>East meets West. Beursbezoekers vergaapten zich bij diverse kooksessies van het Indonesisch restaurant Cabé in Drachten en fine-dining restaurant Sir Sébastian in Heerenveen. Bij de kookwedstrijd Salon Culinaire won junior Mark Junker uit Luxemburg.

De Horesca vond plaats van 21 tot en met 24 februari in de Prins Bernhardhoeve in Zuidlaren. De 45ste editie van de beurs telde 225 exposanten.

Beursagenda komende wekenIJsvak / Bakkerij Dagen in Den Bosch (1 - 2 maart)
InterNorga in Hamburg, Duitsland (4 – 9 maart)
ProWein in Düsseldorf (6 – 8 maart)
Evenement in Utrecht (23 – 24 maart)
Nationale Food Week inUtrecht (3 – 6 april)