McDonald's tv in alle vestigingen

Bijna 80 procent van de gasten in fastfoodzaken bepalen pas in het restaurant wat ze bestellen. Daarom is voor restauranthouders de instore communicatie van groot belang. Volgens marketingmanager Pascal Koot van McDonald's Nederland rust instore communicatie op drie pijlers.

Instore communicatie is een interactieve vorm van communicatie met gasten in het restaurant. Dit kan door internetzuilen, digitale arbi’s en tv-schermen. Vorige week maakte McDonald’s bekend binnenkort in alle 227 vestigingen narrowcasting te starten. Hiermee kan de fastfoodketen op afstand gasten op ieder gewenst tijdstip op maat informeren.

In navolging van deze ontwikkeling meldt Koot in het vakblad Incentive dat instore communicatie uit drie onderdelen bestaat: instore marketing, entertainment en informatie. Koot: ‘We willen onze gasten wijzen op onze producten en combinaties daarvan, met entertainment willen we voor iedere gast een restaurantbezoek zo aantrekkelijk mogelijk maken, en met informatie willen we onze gasten bijvoorbeeld helpen om uit ons menu een bewuste keuze te maken of ze laten zien waar onze restaurants gevestigd zijn.’

Verder meldt Koot dat adverteren op beeldschermen in zaken van McDonald’s gaat volgens een vast ‘contentprotocol’. Koot: ‘Wc-reinigers zul je niet aantreffen als adverteerders. We hebben een bandbreedte afgesproken waar we ons aan kunnen houden. Dat behelst productgroepen, maar ook merken. Advertenties van Burger King en Van der Valk of de pizzaboer op de hoek zul je niet zien.’