nieuws

Brouwer Warsteiner komt met eigen discountmerk

Horeca

Als reactie op de magere afzetresultaten heeft Warsteiner besloten het merk Paderborner als discountmerk in de markt te zetten. Dat heeft het bedrijf gemeld. Een minivat van tien liter gaat 3,99 euro kosten.

De Duitse bierbrouwer Warsteiner heeft in 2004 voor het vierde jaar op rij de hoeveelheid verkocht bier zien dalen. De brouwer, die ook de merken Isenbeck en Paderborner maakt, verkocht met 5,6 miljoen hectoliter 6,6 procent minder bier. Vooral het hoofdmerk deed het slecht. De afzet in Duitsland daalde met 10 procent tot 3 miljoen hectoliter.

Warsteiner wordt versterkt als A-merk neergezet. ‘Het zijn vooral de bieren in het middensegment die het moeilijk hebben. Ik denk dat we op termijn louter discount- en topmerken overhouden in bier’, zei topman Gustavo Möller-Hergt. Hij verwacht dat de verkopen van Warsteiner in 2007 weer gaan stijgen.

Warsteiner zegt over 2004 wel een hogere winst te hebben geboekt, maar noemt geen concrete cijfers. De brouwerij is privé-eigendom van de familie Cramer uit Warstein. Ook internationaal werd minder Warsteiner gedronken. De afzet inclusief het buitenland daalde met 9,5 procent naar 3,8 miljoen hectoliter.

Meer weten over bier? Bekijk dan nu ons bierdossier.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels