Hollandse sms-leverancier mikt op Poolse horeca

De horeca is Polen heeft behoefte aan vernieuwde sms-concepten. Daarom start sms-dienstenleverancier Club Message uit Breda een tweede hoofdvestiging in het Oost-Europa land. Dat zegt eigenaar Gilbert Gooijers van Club Message.

De afzetmarkt in Polen is twee keer zo groot als in Nederland, zo stelt Gooijens op de website van Emerce. ‘Een andere reden om naar Polen uit te wijken is dat de lonen in Polen ook ongeveer twee keer zo laag zijn en dat er een grote werkloosheid onder hoog opgeleide mensen is.’

Club Message ziet als mogelijk nadeel dat instanties en bedrijven in Polen niet gewend zijn om klantgericht te denken. ‘Maar dat kan ook voordelen bieden. Hoe? Door de klant centraal te stellen via een klantgericht marketingaanpak onderscheidt je je al snel van de bestaande bedrijven’, aldus Gooijers.

Tijdens de jongste editie van de vakbeurs BBB in Maastricht begin dit jaar, kreeg Club Message de Columbus Trofee uitgereikt. Deze prijs is bedoeld als innovatiewedstrijd voor jonge horecaleveranciers.