nieuws

imagineering conference 2005

Horeca

Dit jaar organiseert de Kenniskring Imagineering van NHTV internationale hogeschool Breda voor de tweede keer de ‘Imagineering Conference’.

Op 21 april worden in de Grote kerk in Breda de deelnemers een dag lang bijgepraat over de nieuwste ontwikkelingen in de beleveniseconomie. ‘Imagineering wint langzaam maar zeker terrein’, stelt lector Diane Nijs van NHTV vast. ‘Steeds meer bedrijven onderkennen het belang van ondernemen vanuit waarden. Om je visie op de wereld als mission statement voor je ondernemerschap te nemen om zo te komen tot duurzame betrokkenheid van consumenten en tot werkelijk onderscheid van je concurrenten.’

Dit toenemende belang voor ondernemen vanuit waarden is door de organiserende kenniskring vertaald naar het conferentiecredo ‘Return on Investment wordt Return on involvement’. Tegen de achtergrond van dat motto lichten vooraanstaande specialisten als de Amerikaanse experiencemarketing-publicist Bernd Schmitt, top-ontwerper Karim Rashid, oprichter van de Joie de Vivre hotelketen Chip Conley, Jo van Engelen (hoogleraar Business Development aan de RUG en directielid van de ANWB) en Brian Elliot van reclamebureau StrawberryFrog de deelnemers in over de nieuwste ontwikkelingen. Aansluitend zal lector Diane Nijs als afsluiting van de studiedag mogelijkheden en kansen aanreiken om Imagineering in elk bedrijf te implementeren.

De Imagineering Conference 2005 is speciaal bedoeld om CEO’s, managers, merk- en communicatiedeskundigen, strategen en wetenschappers in de experience economie bij te praten over de mogelijkheden die de beleveniseconomie voor elk specifiek bedrijf biedt. Bovendien voorziet het programma in ruime mogelijkheden om te netwerken. ‘We vinden het heel belangrijk’, stelt Nijs, ‘dat de deelnemers door de conferentie zodanig aan het denken gezet worden dat ze als het ware de volgende dag al mogelijkheden binnen hun eigen bedrijf ontdekken om het spel van ondernemen ‘anders’ en meer vanuit waarden en persoonlijke passie te gaan spelen. Daar ligt tenslotte de essentie van imagineering. Die praktische vertaalslag voor deelnemers zelf is daarom het uitgangspunt geweest bij het samenstellen van dit programma.’

Deelname aan de conferentie kost € 349,00 ex. BTW. Ex-studenten van NHTV Breda betalen € 299,00 ex. BTW. Er is slechts een beperkt aantal beschikbare plaatsen, dus snel hier aanmelden.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels