nieuws

iso-certificaat regio-vvv zuidoost-brabant verlengd

Horeca

Onlangs heeft TÜV Nederland het NEN-ISO 9001: 2000 certificaat van Regio-VVV Zuidoost-Brabant verlengd. Het certificaat is geldig voor de backoffice en de vestiging VVV Eindhoven en werd eerder al in 2002 aan de VVV uitgereikt.

Na de fusie begin vorig jaar van de VVV’s in de regio tot de nieuwe Regio-VVV Zuidoost-Brabant is er veel veranderd binnen de VVV-organisatie. Het bestaande kwaliteitsmanagementsysteem is aangepast en voldoet dus aan de strenge kwaliteitseisen van de NEN-ISO 9001: 2000 norm. Deze norm stelt de klant centraal, waarbij het primaire organisatieproces is gericht op een optimale klanttevredenheid. “Voor zover ons bekend is Regio-VVV Zuidoost-Brabant de enige VVV in Nederland die een ISO-certificaat conform deze nieuwe norm bezit”, aldus een trotse directeur Dorine Prinsen.

Op 1 januari 2004 is Regio-VVV Zuidoost-Brabant van start gegaan na een fusie van de voormalige Regio-VVV Kempen & Peel en de lokale VVV’s in Asten, Bladel, Deurne, Eindhoven, Gemert-Bakel, Helmond, Oirschot, Valkenswaard en Veldhoven. Zowel de voormalige Regio-VVV als VVV Eindhoven hadden al langer een kwaliteitsmanagementsysteem om de kwaliteit van dienstverlening aan consument en bedrijfsleven te kunnen waarborgen. “De fusie heeft binnen de VVV-organisatie tot veel veranderingen geleid en ook het kwaliteitsmanagementsysteem moest worden aangepast aan de nieuwe organisatie. De procedures en werkwijzen van de backoffice en VVV Eindhoven zijn opnieuw beschreven en vastgelegd in een kwaliteitshandboek”, stelt Prinsen.

Medio 2005 zal het kwaliteitsmanagementsysteem ook worden ingevoerd bij de nog niet gecertificeerde lokale VVV’s die deel uitmaken van Regio-VVV Zuidoost-Brabant. Dorine Prinsen: “Regio-VVV Zuidoost-Brabant biedt eigentijdse producten en diensten, waarbij kwaliteit en professionaliteit voorop staan. Er wordt door onze organisatie gestructureerd gewerkt aan het verbeteren van de dienstverlening naar klanten en de samenwerking met relaties zoals het toeristisch-recreatief bedrijfsleven. Een ISO-certificering voor de totale organisatie, inclusief alle aangesloten lokale VVV’s, bevestigt het functioneren als klantgerichte organisatie met een hoge kwaliteit van dienstverlening”.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels