Golden Tulip gaat expanderen na vondst nieuwe markt

Golden Tulip gaat flink expanderen. Het bedrijf kondigt aan nieuwe hotels te bouwen en bestaande bedrijven over te nemen. Topman Hans Kennedie van Golden Tulip Hotels, Inns & Resorts meldt een blinde vlek te hebben gevonden om snel te groeien.

Het gaat hierbij om West-Afrika. In dit gebied gaat Golden Tulip de komende vijf jaar tenminste zeven hotels openen in Nigeria en Ghana. Het hotelbedrijf zet hierbij de merken Golden Tulip en Tulip Inn in.

De expansie maakt deel uit van een programma waaraan ook W Hospitality Group en The Lionstone Company deelnemen. Eerder deze maand ondertekenden bovengenoemde partijen een ontwikkelings- en vertegenwoordigingsovereenkomst voor de merken Golden Tulip en Tulip Inn om ontwikkeld te worden door Golden Tulip Hotels Nigera Ltd, een partnerschap tussen Lionstone en W Hospitality Group. Golden Tulip Hotels Nigeria heeft zich van buitenlands eigen vermogen en financiering verzekerd om expansieprogramma in het hotel voor de regio te ondersteunen.

Kennedie: ‘Wij zijn zeer verheugd dat wij de mogelijkheid krijgen om onze merken te positioneren in deze snel groeiende regio. Golden Tulip en Tulip Inn hotels zullen aantrekkelijk zijn voor de reizigers die een hoog kwaliteit product en dienst zoeken tegen betaalbare prijzen. De sterke positie van Golden Tulip in continentaal Europa en het Midden Oosten zullen voor toenemende herkenning van de groeiende portfolio in West Afrika zorgen.’

Golden Tulip, met hoofdkantoren in Amersfoort en het Zwitserse Lausanne, beschikt over zo’n 250 hotels verdeeld over 37 landen. The Lionstone Company is een omvangrijke vastgoedinvesteerder die opereert in Westelijk Afrika. W Hospitality Group, gevestigd in Lagos, is een bedrijf met belangen in de Nigeriaanse gastvrijheidsector met onder meer een aantal boetiekhotels.