Uitbreiding trendy concept Newscafé in de ijskast

Marcel Schlaman zet expansie van zijn Newcafé in Groningen uit het hoofd. Eerder nog was Schlaman voornemens het trendy horecaconcept bij succes in andere plaatsen toe te passen. Drukke werkzaamheden zijn de oorzaak van zijn koerswijziging.

Schlaman deed zijn uitspraak gisteren na een debat over verschillen in de Nederlandse en Belgische horeca tijdens de designbeurs Bar:nl in Amsterdam. Schlaman: ‘Het is een heel gedoe om een bedrijf uit de grond te stampen. Ik vind het goed zo. Ik stuur mijn bedrijf nu op afstand. Operationeel doe ik niets. Dat vind ik prettig. Ik heb een periode lang het idee gehad om Newscafé in Amsterdam te starten. Was altijd al een doelstelling. Maar voorlopig gaan de plannen in de ijskast.’

Drukke werkzaamheden zijn de oorzaak van zijn besluit. ‘De slechte economische tijden hebben daarmee niets te maken. Ik heb een anti-cyclistische ondernemer. Ondernemen in tijden van recessie vind ik een uitdaging. Sterker nog, dan liggen er juist mogelijkheden. In moeilijke tijden stellen veel mensen een flinke investering van een koelkast of een auto uit. Voor uitgaan hebben ze dan juist wel geld. Ze willen toch genoegdoening van hun leventje.’