Unilever zet in op gezonde ijssoorten

Unilever brengt deze zomer minder ongezonde ijsjes op de markt. De ijsjes zullen minder calorieën en vet bevatten. Daarnaast vervangt het bedrijf de kunstmatige kleur- en smaakstoffen in kinderijsjes als Twister en Calippo door natuurlijke ingrediënten.

Volgend jaar gaat Unilever minder suikers toevoegen aan de kinderijsjes, aldus het concern donderdag. In de rest van het assortiment wordt het vetpercentage teruggebracht. Van het populaire chocolade-ijsje Magnum komen meer lightvarianten in de schappen.

Unilever ziet brood in de markt voor gezonde producten, die volgens het bedrijf jaarlijks met 11 procent groeit. Naast het gezonder maken van het bestaande assortiment komt Unilever met ijsjes speciaal voor kinderen, met een grote hoeveelheid melk (70 procent).

Het vorig jaar geintroduceerde ijs Hertog Light overtrof de verwachte verkoopcijfers met 30 procent. Het bedrijf verwacht dat in 2010 een op de vijf verkochte ijsjes 'gezond' zal zijn.