De verspreide valse menukaart is van niet al te beste kwaliteit, maar vermeldt wel naam, adres en telefoonnummer van het Groningse etablissement. Bovendien staat in de folder vermeld dat de actie met de halve prijzen tot eind dit jaar duurt. Da Carlo vermoedt dat de reclamefolders zijn verspreid met het doel de goede naam van het restaurant aan te tasten.
De bediening bij Da Carlo was met stomheid geslagen toen klanten dachten voor de helft van de prijs een pizza of pasta te kunnen verorberen bij de eetgelegenheid, die al jaren gevestigd is in het centrum van Groningen. 'We kunnen het de gasten natuurlijk niet kwalijk nemen. Uiteindelijk heeft iedereen gelukkig gewoon betaald', weet Cheraghi.
'Wij vermoeden dat een concurrent de folders uit jaloezie heeft verspreid'', aldus Cheraghi. '' We hebben namelijk veel gedoe gehad met de vorige eigenaar van dit restaurant. Hij is onlangs schuin tegenover ons een nieuw restaurant gestart.' De eigenaar van het concurrerende restaurant was dinsdagmiddag niet bereikbaar voor commentaar.
De politie in Groningen kan weinig met de kwestie beginnen, liet een woordvoerder weten. 'De drukker van de folder is vooralsnog niet achterhaald. Mocht de drukker achterhaald worden, dan is het wellicht mogelijk hem te vervolgen wegens smaad.'