nieuws

Doden door gasvergiftiging in bar Bordeaux

Horeca

Twee mensen zijn dinsdagavond omgekomen door een vergiftiging met koolstofmonoxide in een bar in de Franse stad Bordeaux. Dertien mensen zijn in het ziekenhuis opgenomen, van wie er vier ernstig aan toe zijn. Het giftige gas had zich via de kelder van het etablissement door de volle bar verspreid, hebben hulpverleners woensdag laten weten.

In de slecht geventileerde kelder had zich een grote concentratie koolstofmonoxide opgehoopt, nadat een stroomgenerator was afgeslagen. Twee mannen die in de kelder gingen om te kijken wat er aan de hand was, overleden ter plekke. Het ongeluk vond plaats tijdens een muziekfestival in Bordeaux. Tijdens het festival geven duizenden muzikanten over het hele land optredens op straat en in cafés.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels