Comeback voor legendarisch broodje

Het immens populaire Broodje Jantje is terug in Tilburg. De legendarische horecasnack is binnenkort te koop tijdens het Muzenconcert van de Universiteit van Tilburg. Verantwoordelijk voor de comeback van het befaamde broodje is de Bonheur Horeca Groep.

Het Broodje Jantje bestaat uit een beboterd broodje, vlees, uitjes en zelfgemaakte tomatenketchup. Het is bedacht door de inmiddels 61-jarige Jantje de Kort en was tot 2001 ruim 35 jaar verkrijgbaar in de snackbar van Jantje de Kort op het NS-Plein. De reclameslogan ‘In elk handje een Broodje Jantje’ spreekt nu nog tot de verbeelding in de Brabantse stad.

Patrick Verbunt en Ton Gimbrère van de Bonheur Horeca Groep zijn tot een akkoord gekomen met de bekender Jantje de Kort. Gimbrère in het Brabants Dagblad: ‘We zochten een leuke invulling voor de horeca tijdens de Muzenconcerten. We kwamen toen al gauw uit bij Broodje Jantje. Iets typisch Tilburgs, een snack met heimwee. Veel mensen hebben er herinneringen en anekdotes bij. Bezoekers van de Muzenconcerten zijn veelal dertig jaar of ouder. Die kennen Broodje Jantje allemaal.’

Verbunt vult aan: ‘Het broodje is bij ons in goede handen. Het is het kindje van Jantje. Als de kwaliteit slecht is, gooien we zijn naam te grabbel. Dat willen we niet. We gaan het broodje dan ook niet uitmelken. We beginnen echt geen snackbar. We richten ons op evenementen waar mensen op afkomen die het broodje kennen.’

Ook Jantje de Kort is verguld met de comeback van zijn succesvolle snack. ‘Ik ben zo blij dat Broodje Jantje op herhaling gaat. Echt waar. Ik lig de broodjes ’s nachts nog in mijn slaap te maken’, aldus een opgewekte De Kort in het Brabants Dagblad. Het broodje is voor 3,50 euro te koop tijdens het eerste Muzenconcert in de tuin van de Universiteit van Tilburg.

De Bonheur Horeca Groep is geen onbekende onderneming wanneer het om opvallende zaken gaat in de horeca. Zo is het bedrijf de drijvende kracht achter het AEX-menu, waarbij de prijs van de maaltijd gekoppeld is aan de beurs, en verzocht het bedrijf de horeca in het voetbalstadion van Willem II. Daarnaast bedachten Verbunt en Gimbrère het tijdelijke restaurant in de grote Westpoint-toren in Tilburg.