Gezondheidsconcept wil Nederland veroveren

JuicyDetails wil explosief groeien. Het versconcept opent deze maand haar tweede vestigingen in Nijmegen. Eind dit jaar willen de initiatiefnemers minstens zes zaken hebben in diverse grote steden in ons land.

Het concept richt zich op de verkoop van salades, meeneemproducten zoals water en koffie, en vers geperste sappen. De initiatiefnemers Peter Swarttouw en Fabian Hendrix hebben grote plannen met JuicyDetails. In september gaat de derde vestiging open in Amsterdam, later in het jaar gevolgd door nog drie nieuwe zaken elders in het land. De eerste zaak werd geopend in Rotterdam.

Maar eerst gaat de tweede zaak van het concept open. Het gaat om een vestiging aan de Ziekerstraat in Nijmegen. De opening valt samen met de zeer druk bezochte wandelvierdaagse en allerlei festiviteiten rondom dit populaire wandelevenement. Een mystery guest opent de zaak.

‘We merken dat onze producten een grote doelgroep aanspreken’, laten Swarttouw en Hendrix weten. ‘In de hedendaagse 24-uurs economie die gekenmerkt door stress, haast, ongezonde levensstijl en onvoldoende lichaamsbeweging is ons concept een uitkomst voor iedereen die op een snelle en gezonde manier wil leven.’

De producten in JuicyDetails zijn vers en worden na bestelling ter plekke voor de klant klaargemaakt. Het ontwerp van het concept is mede verzorgd door Concrete, een designer die eerder betrokken was bij Australian Homemade, Coffee Company en Supperclub. Volgens de directie van JuicyDetails gebeurt het vers persen van sappen en het opmaken van salades met gevoel voor entertainment. Een bezoek aan JuicyDetails is dan ook een ware beleving, verzekeren Swarttouw en Hendrix ons.