Sky Radio via narrowcasting in McDonald's

Sky Radio zorgt sinds kort voor de muzikale invulling van de narrowcasting bij McDonald's. Het populaire radiostation is hiervoor een samenwerking aangegaan met M-Media, de exploitant van het interne televisiekanaal van McDonald's.

Met narrowcasting kan McDonald’s op elk moment van de dag en op elke afzonderlijke locatie beelden en geluid op schermen in de vestigingen afstemmen op de doelgroep. Zitten er op woensdagmiddag vooral kinderen in de zaak, dan verschijnt Zappelin of Bobo in de programmering op de grote beeldschermen. Zijn er op maandagochtend zakenlui, dan verschijnt er zakelijk nieuws.

Sky Radio gaat buiten nieuwsuitzendingen van Channel M de vertrouwende non stop hits draaien van het radiostation. Ook ondersteunt Sky Radio met muziek de zendtijd van regionale adverteerders in McDonald’s-Vestigingen. Channel M zendt ieder kwartier een blok met informatie, muziek, nieuws en entertainment uit. Dit blok wordt vooraf gegaan met de jingle van Sky Radio 101 FM.

Commercieel directeur Mark Berendsen van Sky Radio 101 FM zegt blij te zijn met de nieuwe ontwikkeling. ‘Narrowcasting lijkt door de naam een vorm van adverteren voor een klein en smal publiek, maar bij McDonald’s gaat het toch om een heel breed bereik. De mogelijkheden om verschillende tijdvakken, locaties en actualiteit te benutten zijn enorm.’