Rembrandtplein krijgt eindelijk mega scherm

Het Amsterdamse uitgaansgebied Rembrandtplein krijgt na jarenlang getouwtrek eindelijk een enorm beeldscherm. In november moet het megascherm operationeel zijn voor het tonen van advertenties en andere boodschappen.

Dat meldt oprichter Bastiaan Roest van Explore Vision Group, de maker van het reuzenscherm, in het reclamevakblad Adformatie. Het LED-scherm op het Amsterdamse uitgaansplein meet maar liefst 114 vierkante meter en dienst en dient als reclamedrager. Roest is volgens eigen zeggen ruim drieëneenhalf jaar in gesprek geweest met het Amsterdamse stadsdeel Centrum.

Explore Vision Group zoekt momenteel naar een koper van het scherm. Volgens Roest is het scherm in het populaire uitgaansgebeid erg interessant voor leveranciers van bier en sterke dranken. Zonder te verklappen met welke bedrijven ze in gesprek zijn, laat hij doorschemeren dat het een aantrekkelijke optie is voor Interbrew of Bacardi.

Het scherm kan vanuit elke locatie worden aangestuurd. De inhoud kan van moment tot moment worden veranderd. Bovendien mogen op het scherm, ondanks het matigingsbeleid voor alcoholreclame in de hoofdstad, advertenties voor drankmerken. Het beeldscherm biedt prima interactieve mogelijkheden met bezoekers van het horecaplein. Zo kan het publiek via sms reageren op prijsvragen en aanbiedingen.