Dat zegt directeur Dries van der Vossen van het bekende hotelbedrijf in De Gelderlander. ‘We willen weer terug naar ons vroegere aandeel van 60 procent in de zakelijke markt. We willen bedrijven duidelijk maken dat ze voor een succesvolle conferentie bij ons moeten zijn. Niet dat de families het hotel uitgejaagd worden, want vanwege de landschappelijke ligging van veel van onze hotels zijn wij de enige die dat kunnen. In andere zakenhotels ga je in het weekeinde niet zitten.’
Om meer gasten te trekken uit de zakelijke markt gaat Bilderberg de hotels flink oppoetsen. Bilderberg vervangt het interieur door een nieuwe, eigentijds interieur. Ook bars, restaurants en vergaderzalen ondergaan een metamorfose. Allemaal met als doel om weer de oude status van vooraanstaande zakenhotel te worden.
Van der Vossen vindt het hoog tijd voor een grote verbouwing. ‘Het interieur van de kamers en badkamers was gemiddeld toch wel twaalf jaar oud, terwijl je in principe toch elke zeven jaar een vervangingsslag moet maken.’
Met het meer richten op de zakelijke markt, wordt de rol van internetboekingen, bijvoorbeeld door Weekendjeweg.nl, kleiner. ‘Dat zijn nuttige bedrijven, maar ze pakken toch gauw 10 tot 15 procent van je kamerprijs. En dat is teveel.’