Budgetbier Olm zoekt expansie in Grolsch-gebied

Het biermerk Olm zoekt nieuwe afzet in het oosten van het land. Directeur Mark Schneider zegt in gesprek te zijn met zeker twintig horecaondernemers, gevestigd in het kerngebied van Grolsch.

Dat meldt het Dagblad van het Noorden. Volgens de krant voerde Schneider gesprekken met horecaondernemers in Twente. Het gaat hierbij om zaken waarvan het contract met de huidige bierbrouwer afloopt. In dit gebied is Grolsch overheersend in horecazaken.

Volgens Schneider speelt niet alleen de prijs bij horecaondernemers een rol om over te stappen naar Olm. ‘Er zijn genoegd aanbieders die nog goedkoper zijn. Maar wij leveren zoals dat heet een totaalpakker: we geven interieuradvies en leveren dingen als lichtbakkern, glaswerk en bierviltjees’, aldus Scheinder in het Dagblad van het Noorden.

De afgelopen weken was Olm nadrukkelijk in het nieuws. Het in 2003 geïntroduceerde biermerk wil marktaandeel winnen van de grote brouwers Heineken, Grolsch, InBev en Bavaria. Olm-bier wordt in het Belgische Melle gebrouwen en bij het in Winschoten gevestigde bedrijf werken vijf mensen.

Eerder op Zibb.nl/horeca
Olm wil grote bierjongens op knieën krijgen