Financiële injectie voor promotie Arnhems horecaplein

Twintig horecazaken in Arnhem zijn bereid geld neer te leggen voor promotie van de Korenmarkt, het bekendste horecaplein van Arnhem. Daarmee lijkt de begin dit jaar aangestelde nieuwe voorman Robin van der Hijden zijn eerste de eerste stap te zetten naar weer een bloeiend horecaplein.

Na jaren van onenigheid onder diverse horecaondernemers op en rond de Korenmarkt, moest de komst van Van der Hijden begin dit jaar voor een ommekeer zorgen bij de Korenmarkt Belangen Vereniging. De oud-directeur van de VVV kreeg het in enkele maanden voor elkaar om twintig ondernemers bereid te vinden geld te storten in de verenigingskas. Met dit geld wil de vereniging evenementen bekostigen en het plein beter promoten.

Hoeveel de ondernemers storten is niet bekend, wel is bekend dat het om een structurele bijdrage gaat over meerdere jaren. Met de hernieuwde hereniging van de horecaondernemers hoop Van der Hijden weer op de bloeiperiode die de voormalige verenigingsvoorzitter Will Plooster jaren geleden wist te bewerkstelligen. Na het vertrek van Plooster brokkelde het imago af en leidde de Korenmarkt Belangen Vereniging een stil bestaan.