nieuws

McDonald’s ontkent uitglijden gast uit angst voor claim

Horeca

McDonald’s heeft het uitglijden van de gast ontkend uit vrees voor een flinke schadeclaim. Medewerkers van een fastfoodrestaurant in Rotterdam sleepten een over een gemorste milkshake uitgegleden man opzij om zo de vloer onder hem schoon te maken.

Dat zegt het 47-jarige slachtoffer. Volgens het slachtoffer zegt McDonald’s onterecht dat hij is flauwgevallen in de zaak om zo onder een fikse claim uit te komen. ‘Mijn jas was gescheurd van het slepen en zat onder de milkshake. Toch bleef het concern beweren dat ik simpelweg was flauwgevallen’, aldus het slachtoffer in De Telegraaf. De man kan zit door zijn val in geldnoot en is lichamelijk een wrak.

‘Mijn zenuwstelsel is door de val en het gesleep met mijnlichaam beschadigd waardoor ik moeilijk kan lopen, mijn linkerarm niet meer kan gebruiken en iedere dag pijnstillers moet slikken. Ook verdraag ik het daglicht niet meer, waardoor ik vrijwel voortdurend een zonnebril moet dragen’, aldus het slachtoffer. Als gevolg van het letsel kon het slachtoffer zijn plan om een koeriersbedrijf te starten op zijn buik schrijven.

Het voorval gebeurd in november 2003. McDonald’s aanvaardde na een onderzoek aansprakelijkheid en startte een maandelijkse schadevergoeding à 3333 euro per maand. Begin dit jaar stopte het concern de betalingen en sleepte het slachtoffer McDonald’s voor de rechter.

McDonald’s wil niet inhoudelijk op de kwestie ingaan. ‘Wij bevestigen het onderzoek door een recherchebureau en dat wij na dat onderzoek aansprakelijkheid hebben aanvaard. Over nadere details doen wij geen mededelingen zolang de zaak onder de rechter is’, aldus een zegsman.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels