Nederland te klein voor Baja Beach Club

Lokale ondernemers uit verschillende hoeken van Europa willen vestigingen naar het concept van de Baja Beach Clubs uit Rotterdam opzetten. De directie van de club ontwikkelt een eigen franchiseformule.

'We krijgen een aantal e-mails per week binnen met het verzoek om informatie over samenwerken. Vooral uit Griekenland en Turkije, maar ook uit het Oostblok en Zweden. Het zou zonde zijn om niets te doen met deze grote belangstelling voor ons concept', vertelt mede-eigenaar John van Galen. 'Baja Beach Club is een sterk merk geworden en mensen willen aanhaken bij dat succes.'

'We ontwikkelen eerst een franchiseformule en daarna gaan we in gesprek met de belangstellenden. Dan kunnen we relatief goedkoop onze aanwezigheid in Europa uitbreiden en toch ons concept bewaken', legt Van Galen uit.

Volgend jaar zou de eerste club na de huidige twee in Rotterdam en Barcelona al kunnen openen. 'We hebben zo'n zeven à acht maanden nodig om een nieuwe vestiging te openen. Als we snel contracten sluiten, zijn we voor de zomervakantie al open.'

Uitbreiding in Nederland is helemaal niet aan de orde. 'Mensen komen bij ons uit het hele land. In het noorden en oosten worden zelfs complete busreizen georganiseerd om een avondje Baja te beleven. Die exclusiviteit moeten we zien te behouden', vindt Van Galen.