Cateraars vernieuwen vooral producten

Contractcateraars vernieuwen met behoorlijk grote regelmaat hun producten en diensten. Van vernieuwingen op het gebied van samenwerking met anderen moeten ze niets hebben.

Dat meldt het Bedrijfschap Horeca en Catering na onderzoek onder honderd contractcateringbedrijven. 51 Procent heeft de afgelopen drie jaar een productvernieuwing doorgevoerd. Het bedrijfsconcept werd in 29 procent van de gevallen vernieuwd. Dat zelfde geldt voor interne bedrijfsprocessen. Samenwerking met anderen scoorde slechts 13 procent op de vraag Heeft u in de afgelopen drie jaar vernieuwingen doorgevoerd?

Verder blijkt dat contractcateraars voornamelijk hebben geïnvesteerd in verbouwingen en inventaris. Dit is inclusief renovatie, inrichting en uitstraling. Derde op de ‘investeringsranglijst’ staat keukenapparatuur, gevolgd door personeel en onroerend goed. Daarna komen de groepen ict, vervoersmiddelen, marketing en assortiment.

Cateraars erkennen het belang van innovatie. De helft van hen is het geheel of in belangrijke mate eens met de stelling Innovatie of vernieuwing is een must voor de continuïteit van mijn onderneming. Slechts drie op de tien ondernemers hechten geen waarde aan innovatie voor de continuïteit.

Bekijk deze collectie

Inrichting

Bij de inrichting van je horecazaak en je terras komt veel kijken. Je wilt dat de sfeer past bij het concept en je gasten aanspreekt. Er zijn veel aspecten waar je rekening mee moet houden. In deze collectie tips en inspiratie op het gebied van interieur en exterieur: van het interierontwerp tot meubilair en van routing tot sfeer.