Jos Peeters, directievoorzitter Marketing & Verkoop Delta Lloyd, over de kersverse sponsoring: “Het is een goede aanvulling op onze bestaande sponsoractiviteiten in de watersport. De ‘24-uurs’ is een leuke zeilrace met veel deelnemers. Bovendien is de markt voor kajuitzeiljachten erg belangrijk voor ons. We zijn daarin de grootste speler en dat willen we graag blijven. Deze markt past bij ons.”
Frits Berkel, voorzitter van de Nederlandsche Vereeniging van Kustzeilers, is eveneens enthousiast over de nieuwe samenwerking: “We zijn hier ontzettend blij mee. Samen met Edwin Lodder zijn we al enkele jaren bezig om de 24-uurszeilrace nog beter neer te zetten. Met Delta Lloyd als titelsponsor zetten we een grote stap voorwaarts. Het is in de watersport een gerenommeerd bedrijf dat goed bij het evenement past.”
In eerste instantie gaat het om een éénjarig contract, maar met de intentie om met elkaar door te gaan. Berkel: “We werken nu al gezamenlijk aan het plan om het huidige 24-uurssoftwareprogramma te perfectioneren. Daar komen we later in het seizoen op terug.” De Nederlandsche Vereeniging van Kustzeilers organiseert voor de 42ste keer de 24-Uurs Zeilrace. Alle teams moeten in een etmaal zo veel mogelijk zeemijlen afleggen.
Naast Delta Lloyd is het PWN Waterleidingbedrijf sponsor van de 24-Uurs Zeilrace. Cosponsors zijn: Zeilen, Gemeente Medemblik, International Yachting Coating en Stichting Jachthaven Medemblik.