Games: de G in marketing

De tijd dat computerspelletjes alleen maar gespeeld werden door puberige jongens met brilletjes, ligt ver achter ons. Sterker nog: het computerspel is bezig aan een opmerkelijke opmars binnen de marketingwereld. Op 7 juni organiseert Media Plaza 'Games, de G in de marketingmix', een congres over games en marketing. Om aan te geven wat de kracht van een game kan zijn voor marketeers, spreekt Martin Lundin van Sony Ericsson over de online-game 'The Da Vinci Code Trail'. Deelnemers aan het congres krijgen achtergrondinformatie over de ontwikkeling en effectiviteit van deze game.

Het congres richt zich op allerlei marketingtoepassingen van games. Eric Clemenceau van Massive Incorporated spreekt over in-game advertising. Daarnaast worden nationale en internationale cases gepresenteerd, waarbij een game onderdeel is van marketing of advertentiecampagnes. De dag geeft marketeers de kans zich in een dag uitgebreid voor te laten lichten over de nieuwste mogelijkheden van games binnen de marketingmatrix.Het ‘spelletjes-congres’ past binnen de missie van de stichting Media Plaza. De stichting wil de innovatie van producten, diensten en bedrijfsprocessen stimuleren met behulp van innovatie en ICT.