Nationale ExpoJaarprijs officieel opgericht

Mevrouw Mr. J. van den Berg-Pheifer in Bilthoven heeft vorige week haar handtekening onder de officiële Stichtingstatuten van de Nationale ExpoJaarprijs gezet. Daarmee was de oprichting van de nieuwe stichting, die de Nationale ExpoJaarprijs organiseert en uitreikt, een feit. De Jaarprijs wordt uitgereikt voor het beste marketingcommunicatieproject binnen de expobranche.

De oprichting van de Stichting ExpoJaarprijs is een initiatief van een aantal professionals uit de Nederlandse live communicatie-branche, die het medium beurzen en evenementen een warm hart toedragen. Het doel van de stichting is het aantonen, handhaven en uitbreiden van het positieve imago van het medium B&E als effectief marketinginstrument. Dit doet zij onder meer door het uitreiken van de ExpoJaarprijs. De ExpoJaarprijs is de enige Nederlandse awardtoekenning binnen de expobranche voor geïntegreerde marketingcommunicatieprojecten. De ExpoJaarprijs is aan geen enkele partij gebonden en opereert vanuit een onafhankelijk bestuur en met een onafhankelijke jury.

Met het zetten van de handtekening is ook de formele aanstelling van het dagelijks bestuur bekend geworden. Het dagelijks bestuur bestaat uit de heer Jozef de Kruiff, voorzitter, mevrouw Judith Munster, secretaris en de heer Henk-Jan Ven, penningmeester. De overige initiatiefnemers zijn Wim Spronk, Mariëtte van Zijl, Paul Pennock, Hans de Weerd en Yvonne Root.

‘De Stichting heeft absoluut geen winstoogmerk’, aldus Henk-Jan Ven. ‘Sterker nog: het bestuur en de overige initiatiefnemers zetten zich met veel passie, maar volledig onbezoldigd in om de Nationale ExpoJaarprijs tot een gerenommeerde hoofdprijs te laten uitgroeien. Een unicum!’

In de mix van reclame, marketing en communicatie zijn beurzen en andere expo-evenementen de "verpersoonlijking" van live communicatie. Beurzen draaien om persoonlijk contact. Een beurs brengt nieuwe en bestaande relaties naar exposanten toe, biedt mogelijkheden om producten en diensten op een bijzondere manier onder de aandacht te brengen, producten te demonstreren en vragen te stellen en te beantwoorden. Beurzen zijn het enige marketinginstrument waar álle zintuigen “live” aan bod komen: ruiken, voelen, horen, zien én proeven.