Ruim 55.000 ballonnen voor War Child

Gisteren (donderdag 27 juli) organiseerde Footzy.nl de vijfde nationale Footzy Ballonnendag voor War Child. Footzy, de officiële website van de Nederlandse recreatiesector organiseert de dag om aandacht te vestigen op jonge oorlogsslachtoffers en het werk dat War Child voor hen doet. Op 150 campings, bungalowparken en attractieparken konden bezoekers voor 1 euro een ballon kopen om zo kinderen te helpen.

Om 19.00 uur ’s avonds werden zo’n 57.000 ballonnen door heel Nederland opgelaten. De opbrengst van deze actie komt geheel ten goede voor het sport- en spelprogramma dat War Child organiseert voor kinderen in Afghanistan. Marco Borsato, ambassadeur van War Child, sprak via grote schermen de deelnemers toe. Ook bekende Nederlanders als Do, Lange Frans & Baas B en John Williams waren betrokken bij de actie.Vanaf 8 augustus kunnen de deelnemers via Footzy.nl dagelijks kijken waar hun ballon terechtgekomen is. Alle retour ontvangen ballonkaartjes worden gepubliceerd. Men kan direct zien welke afstand de ballon heeft afgelegd en of men in de prijzen is gevallen. De ballonnen zijn overigens gemaakt van latex, dat op natuurlijke wijze uit rubberbomen wordt gewonnen. Er wordt hierbij geen permanente schade aan de bomen aangericht. De ballonnen zijn volledig biologisch afbreekbaar en vormen derhalve geen bedreiging voor de natuur en het milieu.