Studieboek entertainmentmarketing

Uitgeverij Coutinho, specialist in educatieve en wetenschappelijke uitgaven, presenteerde donderdag 24 augustus, het eerste Nederlandse Basisboek Entertainmentmarketing. Ruim 80 professionals en managers uit de media-, sport- en entertainmentbranche hebben een bijdrage geleverd aan het boek. Het initiatief voor dit unieke studieboek komt van Henk Penseel, marketingdocent aan de Hogeschool Utrecht, daarbij ondersteund door collega docent Frank Janssen.

De realisatie van het Basisboek entertainmentmarketing komt voort uit de toenemende populariteit van gespecialiseerde hbo-opleidingen, die studenten de mogelijkheid bieden om met een vakgerichte opleiding een carrièretoekomst in de media- of entertainmentindustrie op te bouwen. Maar ook daarbuiten blijkt deze marketingkennis steeds vaker vereist, terwijl er tot nu toe nauwelijks materiaal was dat op een begrijpelijke manier deze twee unieke branches toegankelijk en inzichtelijk maakt. Dit boek is daarom juist ook bij uitstek geschikt voor de professional.

Uniek is de medewerking van ruim tachtig in de media-, sport- en entertainmentbranche actieve professionals en managers, die ieder op hun specifieke vakgebied een redactionele bijdrage hebben geleverd. Daardoor wordt de inhoud van het boek gekenmerkt door een hoge mate van authenticiteit, relevante thematiek en praktijkgerichte cases en discussievragen.

Door de dynamiek van zowel het marketingvak als de media- en entertainmentbranche, is gekozen voor een ondersteunende website, zodat de veelvuldig voorkomende veranderingen, nieuwe trends en innovaties gevolgd kunnen blijven worden door zowel studenten als docenten. Voor docenten is er ook een gesloten deel, waarop de docentenhandleiding, richtantwoorden voor discussievragen, opdrachten en cases.

Over het boek:

Basisboek entertainmentmarketing telt 655 full colour-pagina’s en kost € 59,00

ISBN-10: 90 4690 001 0 / ISBN-13: 978 90 469 0001 7