Bacardibaas wordt advertentiebobo

Mark de Witte, algemeen directeur van Bacardi Nederland, wordt de nieuwe voorzitter van de BVA, de bond van adverteerders. De Witte is woensdag tijdens de Algemene Ledenvergadering voorgedragen.

Dat meldt de website van Adformatie. De Witte is 46 jaar en sinds 2000 algemeen directeur van Bacardi Nederland. Hij volgt per 1 oktober Cees Bosma op, die drie jaar vice-voorzitter van de BVA was en daarna nog eens drie jaar voorzitter.

‘Met Mark de Witte haalt BVA een jonge doortastende en enthousiaste vakgenoot in huis, die goed aansluit bij het nieuwe elan dat BVA wil uitdragen’, aldus Cees Bosma op Adformatie.nl

De Witte is niet de enige drankjongen in de top van de advertentieclub. Eind vorig jaar trad Herwin van den Berg van Heineken toe tot het bestuur. Daarnaast zit Eelco van Ravenswaay van Bacardi al enige tijd in het bestuur van BVA.