Huib Maaskant & Matthijs Jaspers naar IdtV

Huib Maaskant (36) en Matthijs Jaspers (40) zijn per 1 juli bij IdtV aangetrokken als creatief team voor de afdeling Marketing & Business Development. Zij zijn verantwoordelijk voor de ontwikkeling van crossmediale en mediumonafhankelijke concepten waarbij de verschillende disciplines van IdtV (televisie, film, internet en events) kunnen worden gecombineerd. Huib Maaskant wordt eindverantwoordelijk voor de afdeling. De komst van Huib Maaskant en Matthijs Jaspers is mede het gevolg van de onlangs aangekondigde strategische samenwerking tussen IdtV en internetbureau Lost Boys.

Huib Maaskant en Matthijs Jaspers werkten de afgelopen jaren al intensief samen als freelance creatief team. Huib Maaskant werkte sinds vorig jaar als creatief directeur bij Euro RSCG 4D. Eerder begon hij het interactieve bureau Qi. Daarnaast was hij jarenlang actief als docent aan de Media Academie in Hilversum, waar hij zich onder andere bezig hield met de ontwikkeling van interactieve televisie.

Matthijs Jaspers was als senior art director werkzaam bij LoweLive (later Draft). Als freelancer was hij onder andere medeverantwoordelijk voor Het Huis van Morgen, de interactieve sitcom van KPN Online die dit jaar een Bronzen Leeuw won op het reclamefestival in Cannes.