nieuws

Xsaga per 1 september zelfstandig

Horeca

Per 1 september maakt Xsaga (advies- en productiebureau voor emotional branding en eventmarketing) geen onderdeel meer uit van de BBDO Nederland Groep.Het bureau gaat zelfstandig verder onder leiding van Xsaga directeuren Henk Koenders en Patrick Roubroeks. Collega directielid Nico Buitendijk richt per 1 september het brandactivation bureau MERX op en neemt een aantal medewerkers en klanten mee.

Xsaga heeft sinds haar oprichting in 2001 succesvol geopereerd binnen de gelederen van BBDO. Volgens de oprichters van Xsaga is het nu een mooi moment om op eigen benen te gaan staan. ‘De belangrijkste drijfveren voor dit besluit is de wens om volledig onafhankelijk te kunnen opereren voor elke partij in de markt en de ambitie om echt zelfstandig ondernemer te zijn. BBDO heeft onze wens sportief opgepakt en we zijn er onderling in goede harmonie uitgekomen’, aldus Koenders, Roubroeks en Buitendijk.

Wouter van Kan vanuit BBDO: “De samenwerking met de mensen van Xsaga en MERX is altijd prima geweest en dat zal ongetwijfeld zo blijven. Ook al zijn ze dan geen onderdeel meer van het BBDO Netwerk. Voor ons maakt dat eigenlijk niet zoveel uit. We gaan wat dat betreft op een goede manier uit elkaar”.Xsaga blijft voorlopig gehuisvest in het Heempark in Amstelveen. MERX is per 1 september gevestigd aan de Sophialaan 35 te Amsterdam.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels