Rijgersberg: 'Nieuwe media bieden meer mogelijkheden horecaonderwijs

Het horecaonderwijs kan professioneler door het benutten van eigentijdse media. Dat stelt Ben Rijgersberg, directeur van het nieuw opgericht Horeca Branche Instituut. Rijgersberg vindt dat de nieuwe media het mogelijk maakt om op individueel niveau beter horecaonderwijs te geven.

‘Onderwijs is sterk aanbod gestuurd’, aldus Rijgersberg. ‘De nieuwe media maakt het voor opleidingen mogelijk flexibeler te zijn. Vooral voor hogere opleidingen. Studenten zijn immers gewend om individueel te studeren. Praktisch ingerichte scholieren hebben daarentegen over het algemeen meer behoefte aan de klassieke manier van onderwijs. Maar ook daar kan de nieuwe media een belangrijke rol spelen.’

Rijgersberg deed zijn uitlatingen in een reactie op de Misset Horeca Kennistest. De voormalig SVH directeur, die druk doende is met de vorming van het Horeca Branche Instituut dat op 5 april één horecaloket voor werk en scholing, scoorde met negen goede antwoorden een voldoende voor de test.