Waar betaalt FNV die acties van?

De posters van FNV in en rond de Horecava, waarin de bond oproept stelling te nemen tegen de nieuwe cao, kosten flink wat geld. Het is allemaal gekochte reclame. Het is dan ook onverantwoord om zo met geld om te gaan.

Dat zegt directeur Jeu Claes van Koninklijk Horeca Nederland (KHN) in een reactie op de acties van de vakbond FNV Horecabond. ‘Waar betaalt FNV die acties van? Het kost miljoenen. De actie slaat overigens totaal niet aan’, aldus Claes, die er wel aan toevoegt dat de poster op een nette manier zijn geplaatst.

Ingehuurde trommelaars

‘Bezoekers van onze stand vragen zich massaal af waar FNV mee bezig is. Dat geldt voor zowel ondernemers als werknemers. De acties van FNV met ingehuurde trommelaar slaan totaal niet aan. We hebben een goede cao, die goed is voor de branche. FNV heeft trouwens zelf met een payroll-bedrijf een cao afgesloten. De details in die cao zijn nou net de punten waar FNV nu zo tegen vecht richting ons.’