nieuws

Masterclass Lokale Marketing van SVO

Horeca

SLAGERSWERELD – All business is local. Met andere woorden: ieder marktgebied is anders en vraagt om een eigen, specifieke marketingaanpak. SVO heeft een speciale masterclass om ondernemers in de slagerij te helpen hun eigen marktgebied te leren analyseren en op basis hiervan een succesvolle marketingstrategie voor hun bedrijf te ontwikkelen.

In deze masterclass ligt de focus dus op de uitdagingen die een lokale markt biedt en wat de ondernemer daar tegenover kan stellen. Het doel van deze masterclass is marketinginzichten te verkrijgen waar de versdetaillist iets mee kan!

Vijf thema’s
De masterclass Lokale marketing is opgebouwd rondom 5 thema’s:
1. Marketingproblematieken en de manier waarop ondernemers die in kaart kunnen brengen;
2. Wat wil, verwacht en krijgt de klant? Wat maakt een bedrijf uniek in de ogen van de klant.
3. Klantenprofielen en assortiment aanpassen aan de wens van de klant.
4. De slagerij als merk: het bouwen en uitbouwen van een merk.
5. Prijsstrategieën en de effecten op marge.

Docenten en gastsprekers
De thema’s worden afgewisseld door diverse gastsprekers van binnen en buiten de sector die hun kennis van en visie op dit onderwerp met de deelnemers delen. Hoofddocent is Reinier Heijenberg, business strateeg.

Eerste uit een serie
De masterclass Lokale marketing is de eerste masterclass uit een reeks van zes. Andere masterclasses die in 2007 en 2008 worden aangeboden zijn:
– Personeelsmanagement
– Management en voedselveiligheid
– Financieel management
– Culinair
– Moderne worstmakerij.
De masterclass Lokale Marketing vindt plaats op 26 en 27 juni in Wageningen.

Voor meer informatie of een aanmeld-formulier kunt u contact opnemen met SVO. Telefoon 030 – 2758181 of stuur een e-mail naar info@svo.nl.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels