nieuws

AH toont begrip aan IENS, maar zegt niets toe

Horeca

Albert Heijn toont begrip voor gidsenmaker IENS, maar wil niet bevestigen de naam Habbekratskrant niet meer te gebruiken. Dat schrijft het supermarktbedrijf aan Simone Brummelhuis van IENS, in een reactie op haar schrijven.

Brummelhuis schreef vorige week een brief waarin ze haar beklag deed over Albert Heijn. Deze zo’n met het uitgeven en verspreiding van de Habbekratskrant misbruik maken van de naam en het concept van IENS. De Amsterdamse gidsenmaker gaf eind 2003 de budgetgids Habbekrats uit, vol tips over goedkope adresje om te eten, overnachten en winkelen.

Brummelhuis reageert teleurgesteld op de reactie van Albert Heijn. ‘AH zegt tot twee maal toe onze reactie te kunnen begrijpen. Met nette en algemene juridische formuleringen proberen ze hun onzorgvuldige voorbereiding goed te praten. Maar dat is onvoldoende. Op het AH-krantje staat met koeienletters dat het om een eenmalige editie gaat. De zinsnede “Vooralsnog zijn we niet voornemens de naam nog eens te gebruiken” en “we zullen u niet bevestigen af te zien van het gebruik van Habbekrats” snijdt dus geen hout. Alle reden voor ons om de merkdeponering nu af te gaan ronden. Jammer dat er geen gebaar wordt gemaakt om hier samen uit te komen.’

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels