Fris fruit in attractieparken

Fris fruit in attractieparken

Tien attractieparken geven dit seizoen een gezondere invulling aan hun menukaart. Staatssecretaris Frank Heemskerk van Economische Zaken en oud-politicus Paul Rosenmöller hebben zaterdagochtend in bloemenpark De Keukenhof in Lisse symbolisch het startschot gelost voor de zogenoemde FrissFruitcampagne.

‘De attractieparken trekken jaarlijks miljoenen bezoekers. Naast het bieden van een leuk dagje uit hebben de parken ook een belangrijke educatieve functie’, vindt Heemskerk. ‘Juist omdat ze sterk gericht zijn op kinderen en gezinnen.’

Een van de initiatiefnemers van de campagne is de Nederlandse fruitsector. Naast de aanpassingen op de menukaart zijn er FrissFruitshows in de attractieparken. Vooral het 'zachte fruit', zoals aardbeien, frambozen en bramen, moet zo onder de aandacht van de consument gebracht worden.

Rosenmöller is voorzitter van de stuurgroep Convenant Overgewicht. Ruim twee jaar werkt hij nu aan een convenant waardoor mensen gezonder gaan eten en meer gaan bewegen.

Hij is blij ‘dat attractieparken hun maatschappelijke verantwoordelijkheid nemen en gezonde voeding verbinden aan een leuk dagje uit’. Met het aanbod van fruit wordt volgens hem ‘een eerste stap gezet om ook in attractieparken de gezonde keuze gemakkelijker te maken.’

Bekijk deze collectie

Menukaart

De menukaart is misschien wel het belangrijkste onderdeel van de bedrijfsvoering. Hier staat immers datgene wat je verkoopt. Hoe maak je een menukaart, wat zet je erop en welke prijzen horen daarbij? In deze collectie tips en inspiratie voor het maken van een winstgevende menukaart.