Restaurants slaan munt uit oude horecamunten

Restaurants slaan munt uit oude horecamunten

Restaurant Kaatje bij de Sluis zet oude horeca- en cateringmunten in om een nieuwe doelgroep aan te trekken. Eerder deze maand zei Tom Rietveld van HTC Horeca Advies tegen missethoreca.nl dat ondernemers voordeel konden halen uit de ongebruikte munten.

Uit onderzoek van Dynabite bleek dat veel mensen nog ongebruikte horeca- en cateringmunten in hun lades hebben liggen. Kaatje wil deze gebruiken om een nieuwe doelgroep aan te spreken. Veel mensen die deze munten hebben liggen, zijn de ‘oudere jongeren’. Deze groep gaat niet meer zo vaak naar discotheken, ‘maar kunnen wel genieten van lekker eten en goede wijnen in een restaurant’.

'Het leek ons als restaurant een goed idee om deze gasten uit te nodigen waarmee met die discomunten als 'gelijke munt te betalen is'. Elke munt geeft recht op 1% korting op de rekening bij Kaatje bij de Sluis met een maximum van 40%,' aldus Harald Hovenkamp van restaurant Kaatje tegen highprofile.nl.

De overgebleven horecamunten en bonnen zijn samen goed voor zo’n zeventien miljoen euro, meldde Dinabyte al eerder. Tom Rietveld van HTC Horeca Advies, adviseerde horecanemers via missethoreca.nl om actie te voeren met de munten. Daarbij zei hij dat zo’n actie wel veel aandacht moest krijgen om te slagen, dus dat ondernemers er overal reclame voor moesten maken. ‘Desnoods op het toilet’.

‘Maak veel geluid en val op. Laat de actie duidelijk zien op je site. Breng al je personeel op de hoogte en adverteer met je actie op een bierviltje of op de toilet. Overal waar de gast komt, moet hij horen en zien dat hun bonnen bij jou verzilverd kunnen worden.’, aldus Rietveld op 16 augustus tegen Missethoreca.nl.

Gasten kunnen bij Kaatje met de munten ‘betalen’ van twee tot en met vijf november dit jaar.