Pinnen populairder in horeca

Pinnen populairder in horeca

Het aantal pintransacties in de horeca neemt toe. In de maanden januari tot en met juli steeg het aantal pintransacties in horecagelegenheden met 32 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Momenteel kan in 15.000 van de 42.000 horecazaken in ons land worden gepind.

De stijging van het aantal pintransacties wordt gemeld door Koninklijke Horeca Nederland (KHN). Het gemiddeld gepinde bedrag in die periode was lager. Dit impliceert dat gasten het ook gewoon gaan vinden om 'twee koffie met gebak’ te pinnen, aldus de brancheorganisatie.

Met een landelijke pincampagne, die 1 september begint, wil KHN deze trend doorzetten. Want pinnen is niet alleen makkelijker, het is ook veiliger, stelt de organisatie. Een hotel, restaurant, café of cafetaria met veel contant geld in de kassa is immers een makkelijk doelwit voor overvallers.

Onder het motto 'pin en win' maken gasten die tussen 1 september en 16 oktober pinnen en hun pinbon registreren, kans op voetbalkaarten met VIP-arrangement of een verblijf in Disneyland bij Parijs.

Volgens NU.nl kan op dit moment in 15.000 van de 42.000 horecagelegenheden in ons land worden gepind. De precieze cijfers over het aantal pintransacties in de horeca maakt KHN later dit jaar bekend.