Bakerstreet breidt fors uit

Bakerstreet breidt fors uit

Bakerstreet Benelux gaat het aantal outlets in de Texaco-pompstations fors uitbreiden van 75 naar meer dan 150 filialen. In België en Luxemburg worden totaal 55 outlets geopend.

Dat heeft de oliemaatschappij met de broodjesformule afgesproken tijdens de contractverlenging voor 2003-2008.Bij de Nederlandse uitbreiding gaat het met name om selfservice-outlets. Dat houdt een koelwand in met eventueel een warmhoudwand, die door de pomphouder als franchiser wordt geëxploiteerd. De Bakerstreets komen in De Star Markets en Star Marts van Texaco. De oliemaatschappij wil, door flink in te zetten op de retail, in de toekomst de helft van haar omzet van de benzinestations uit de verkoop van gemaksproducten en food halen. In België zullen daarentegen enkel service-outlets van Bakerstreet komen. ‘Dat is een hele andere markt dan Nederland’, aldus Henri Froeling, salesmanager van Bakerstreet Benelux. ‘De complete groei moet voor eind 2004 zijn gerealiseerd. We gaan ervan uit dat er tegen die tijd 225 Bakerstreets in de Benelux zijn.’

De plannen van Bakerstreet gaan echter verder. Eigenaar van Bakerstreet, het Duitse Kamps AG, wil het concept in meer Europese landen invoeren. In Duitsland zijn momenteel zes Bakerstreets geopend. ‘Bakerstreet Duitsland is in gesprek met alle grote benzinemaatschappijen aldaar’, aldus Froeling. Ook is een ‘beheerste groei’ aangekondigd van het aantal stand-alone zaken van Bakerstreet in Nederland. ‘Dat zijn er momenteel vier’, meldt Froeling. ‘We kiezen enkel voor A-lokaties in binnensteden. Dat zijn plekken die niet voor het oprapen liggen.’