nieuws

‘Bewegwijzering Horecava ronduit slecht

Horeca

Diverse leveranciers stuurden restaurant Griftpark 1 en restaurant het Grachtenhuys vrijkaartjes voor de Horecava, dus wat lette Mark van Os en Ursula Nowack om een kijkje op de Horecava 2003 te gaan nemen? Niets, dus zijn ze vanochtend gezamenlijk vertrokken richting Amsterdam. Deze keer komen ze voornamelijk voor de gezelligheid, maar in voorafgaande jaren is dat wel anders geweest. Vooral tijdens de opstartfase van de twee restaurants, die overigens dezelfde eigenaars hebben, hebben zij zich vrij goed georiënteerd op de Horecava.

‘Bewegwijzering Horecava ronduit slecht

Maar wat is hun oordeel over deze Horecava?Mark van Os is van mening dat er ontzettend veel noviteiten staan die vooral gericht zijn op de snelle consumentenhap. Voor de uitvoerig aangeprezen Satéjet van Remia heeft hij geen goed woord over. ‘Dit gaat werkelijk nergens over, ik kan me voorstellen dat het voor snackbareigenaren handig is om niet steeds met een lepeltje in zo’n roestvrijstalen bak te hoeven zitten klooien. Maar is dit nu innovatief?’Het stel is ook nog even op de stand van winnaar van de InnovatieAward geweest. De geproefde chips bevielen prima, maar beide vragen ze zich af welke branche of concept zich zo’n groot apparaat kan veroorloven en daar ook plaats voor heeft. ‘Dit apparaat is in ieder geval niets voor restaurants, snackbars, cafés of hotels. En die bedrijven zijn hier juist het meest vertegenwoordigd.’

De wedstrijden gehouden door het SVH krijgen een zeer goede beoordeling. Ursula spreek een ‘strakke organisatie’. Maar beide vonden het vooral erg gezellig bij de gastheer/gastvrouw verkiezing. Daar kwamen ze bekenden tegen met wie ze aangeschoven zijn aan het diner en waarmee ze wijn hebben geproefd.

Na enige tijd geeft het stel aan ze graag verder willen. Ze willen graag nog naar de Wijnhal. Maar hoe ze daar komen is nog de vraag. ‘De bewegwijzering van de Horecava is ronduit slecht. We kunnen werkelijk niets vinden, het plattegrondje is veel te klein, op cruciale punten ontbreken aanwijzingsborden en in de hele organisatie is geen logica te vinden.’

Reageer op dit artikel