Cor Hospes: 'stop prijsdenken, start waardedenken

Cor Hospes: 'stop prijsdenken, start waardedenken

Stop prijsdenken en start waardedenken. Verkoop via sociale media geen producten maar vertel verhalen. Geven en delen, daar draait het om'. Dat zegt Cor Hospes die gedurende de Horecava als sociale media dokter door het leven gaat.

Hospes hield maandag 10 januari op de openingsdag van de Horecava een presentatie over sociale media onder de noemer ‘geen followers, geen fans, geen fooi’.

Sociale media is een medium en heeft niets met techniek te maken, betoogt Hospes. ‘Door sociale media zijn media gedemocratiseerd. Iedereen kan zijn eigen zender starten. Let op. 78 procent vertouwt informatie van vrienden. 14 Procent van advertenties’.

Voor Hospes is het duidelijk dat horecaondernemers het lef moeten hebben de stap naar sociale media te maken. Hospes: ‘Ga daarbij niet zenden, maar luisteren, delen en terugpraten. Het gaat om praten met en niet om over praten tegen de media’.

Hospes waarschuwt om niet blind achter elkaar aan te lopen. ‘Denk eerst na. Wie ben je en waar sta je voor. Stop prijsdenken en start waardedenken. Ga delen en wijs je volgers naar de voordeur van jouw horecazaak’.

‘Luister, geef, loslaten, oefen, vertel, onderhoud en zweet. Zweet heel hard. Het is echt hard werken en zie het vooral niet als reddingsboei. Vergeet een ding niet; de klant is tegenwoordig niet alleen koning, maar ook keizer en admiraal’.

Tip

Bekijk hier de complete presentatie van Cor Hospes