Dagelijks schoon beddengoed bij Van der Valk

Nederlandse hotels hanteren verschillende momenten om bedlakens te verversen. Dit meldt De Telegraaf naar aanleiding van een bericht over grote verschillen in Amerikaanse ketens, waarover Zibb.nl/horeca begin deze week berichtte.

Zo blijkt het uit artikel dat Hilton Hotel de lakens één keer in de drie dagen ververst. Vestigingen van NH Hoteles vervangen daarentegen de bedlakens om de dag, terwijl bij Van der Valk-hotels de lakens dagelijks worden ververst. ‘Hotelgasten verwachten elke dag een schoon bed en daar betalen ze ook voor’, aldus een woordvoerder van Van der Valk.

Hilton denkt hier anders over. ‘We hebben op elke kamer informatie over de lakenverschoning. Met het oog op het milieu, onder andere vanwege het hoge waterverbruik, verschonen we elke derde dag’, aldus een woordvoerder van Hilton over het niet dagelijks verversen van de lakens.

Begin deze week berichtten we over de chaotische lakenwissels in Amerikaanse hotelketens. Aanleiding was een publicatie van Usatoday.com over het vernieuwen van de lakens. Als reactie daarop hebben de grote hotelketens daar besloten een onderzoek te starten naar het meest ideale verversmoment van bedlakens.