Drie g's speerpunten in out-of-home markt

De huidige ontwikkelingen in de out-of-home markt worden gedomineerd door de drie g's: gemak, gezond en genieten. Dat zegt regionaal directeur Benelux Arnoud van Os van Uniq Noord-Europa aan de vooravond van de vakbeurs NCE.

‘Gezond grazen’ noemt Van Os het ook wel waarbij vooral gezondheid steeds belangrijker wordt. ‘De consument wil nog altijd de hele dag door allerlei versnaperingen eten, maar vraagt steeds vaker om gezonde producten. Dit komt mede door de aandacht voor overgewicht’, aldus Van Os in de NCE Event Guide 2005.

Kanalen waarin gezondheid steeds meer toeneemt zijn scholen, instellingen, kantines en bedrijfsrestaurants. Van Os: ‘De tijd dat iedere scholier of werknemer een trommeltje met boterhammen meenam voor de lunch, is al lang voorbij. Ze blijken echter ook geen genoegen meer te nemen met een eenvoudig puntje kaas als alternatief. Ze willen gezonde, gevarieerde broodjes tegen een redelijke prijs.

De NCE heeft plaats op 27, 28 februari en 1 maart in de Brabanthallen in ’s-Hertogenbosch. De vakbeurs wordt voor de vijfde maal gehouden en kent diverse exposanten van zoetwaren, versproducten, diepvriesmaaltijden en formulebeheerders.