Foto's voor beter imago horeca

Foto's voor beter imago horeca

Geef een zo menselijk mogelijk beeld van het werken in de Nederlandse horeca. Zo luidde de opdracht die fotograaf Stijn Ghijsen vorig jaar kreeg van het Fonds Bevordering Intreding in het Horecabedrijf (FBI).

Het resultaat is een serie foto’s waarop Ghijsen tientallen medewerkers laat zien: van afwashulp in een snackbar tot general manager bij een internationale hotelketen.
De reportage is onderdeel van de landelijke campagne ’t Werkt een stuk leuker in de horeca, die het FBI begin dit jaar lanceerde om het imago van het horecavak op te krikken en zo het snel groeiende tekort aan horecapersoneel tegen te gaan. Vier miljoen gulden stopte het fonds in commercials op radio en televisie. Er kwam ook een speciale website, www.horeca.nl waarop onder meer de foto’s van Stijn Ghijsen te zien zijn.
Onderzoek moet uitwijzen of het allemaal ook iets heeft opgeleverd. Er komt hoe dan ook een vervolgcampagne, medio september, waar opnieuw een paar miljoen tegenaan wordt gegooid.