Grolsch zet in op markante flesconcepten

Grolsch zet in op markante flesconcepten

Speciaal voor de horeca is een opvallende longneckfles (33 cl) ontworpen. Niet alleen de nieuwe Pink Grapefruit wordt hierin gebotteld, maar ook het vorig jaar juni al geïntroduceerde 2.5 Lemon.Volgens Epco Koekebakker, verantwoordelijk voor de milde bieren en de blikbieren bij Grolsch, is de brouwerij door de succesvolle introductie van 2.5 Lemon marktleider geworden in

Speciaal voor de horeca is een opvallende longneckfles (33 cl) ontworpen. Niet alleen de nieuwe Pink Grapefruit wordt hierin gebotteld, maar ook het vorig jaar juni al geïntroduceerde 2.5 Lemon.Volgens Epco Koekebakker, verantwoordelijk voor de milde bieren en de blikbieren bij Grolsch, is de brouwerij door de succesvolle introductie van 2.5 Lemon marktleider geworden in het segment lichte bieren. ‘Met Pink Grapefruit zullen we die positie alleen nog maar verder verstevigen.’
Met de trendy verpakkingen richt Grolsch zich met name op het jongere uitgaanspubliek. ‘We willen met deze lichte bieren een brug slaan naar het gewone bier. Dit is nodig omdat het jongere uitgaanspubliek tegenwoordig van alles drinkt, maar steeds minder bier.’ De komende weken zullen in duizend, vooral trendy horecabedrijven promotieteams aan het werk gaan om de bieren aan de man te brengen.
De fluorescerende flessen zijn niet de enige noviteit. Recentelijk is ook het Kanonschot geïntroduceerd. Een zwart flesje met hierin 10 centiliter van het zware Kanon-bier. In tegenstelling tot de milde bieren bevat dit bier 11,6 procent alcohol. Geen percentage waar het op mixdranken ingestelde uitgaanspubliek van terugschrikt. Dit is volgens de Enschedese bierbrouwer ook de reden geweest het bier in een ‘shooter’ te verpakken. Grolsch hoopt hierdoor weer meer bier te gaan verkopen in uitgaansgelegenheden waar cocktails, wodkamixen en pepdranken de afgelopen jaren het aloude pilsje hebben verdrongen.

Voor informatie: Grolsche Bierbrouwerij, Enschede. Tel. (053) 483 33 33.