Guerrilla-restaurant in aantocht

Guerrilla-restaurant in aantocht

Na de succesvolle introductie van de guerrillawinkel is Nederland toe aan een guerrilla-restaurant. Dat vindt het lifestylemagazine Blend, die binnenkort een tijdelijk restaurant opent om het reizende concept een korte tijd later weer te sluiten.

Dat meldt het Algemeen Dagblad. Uitgever Jurriaan Bakker van Blend wil nog niet veel kwijt over het nieuwe tijdelijke restaurant. ‘Het concept is nu nog in ontwikkeling. We willen graag verder met het guerrilla-gegeven, omdat dat onze doelgroep erg aanspreekt’, aldus Bakker in het AD.

Het lijkt er op dat Blend mikt op jongeren. Het is bekend dat jongeren zich snel vervelen in een bekende omgeving. Dit gegeven wordt in de horeca zichtbaar door de snelle veranderingen van populariteit van hitte zaken. Ook blijkt dat de levensduur van trendy tenten korter is dan van gematigder concepten.

Gesprek van de dag
Met guerrilla wordt de tijdelijke aard een plaats van het concept bedoeld. Bakker: ‘Een nieuwe zaak is de eerste twee maanden vaak het gesprek van de dag. Daarna ebt de aandacht weg. Die tijdspanne hebben we voor de guerrilla-stores gehanteerd. Met een restaurant willen we wel wat langer op dezelfde plek blijven, omdat het meer werk en inspanning vergt.’