Heineken zet in op cider

Heineken zet in op cider

Cider gaat het helemaal maken op het terras! Tenminste, als het aan bierbrouwer Heineken ligt. In landen als Zweden en Engeland is het vergiste appelsap al veel langer een bekende, frisse dorstlesser. Net als bier en wijn kent cider een brede reeks aan smaakvarianten. Op de terrassen wordt dit jaar opnieuw ingezet op de vorig jaar geïntroduceerde ciderblend Jillz, geënt op het smaakpallet van de vrouw en daarom lekker zoet.

Voor zowel mannen als vrouwen heeft Heineken een nieuw verfrissend drankje: Strongbow Gold. Deze cider komt van de nieuwe Heineken-dochter Bulmer's, is wat bitterder dan Jillz en spreekt zowel mannen als vrouwen aan. Strongbow Gold wordt over ice gedronken. Het ene terras zal Jillz van de tap schenken, het andere heeft Jillz op fles op de drankenkaart. Strongbow Gold (niet te verwarren met Strongbow Regular dat je in veel pubs ziet), is komend terrasseizoen alleen verkrijgbaar op fles. Beide cidervarianten van Heineken worden geserveerd met een mooi glas.

Daarnaast wil ook Wieckse dit jaar hoge ogen gooien op de terrassen. Promoties onder de noemer 'Op de zon!', brengen Wieckse Witte en Wieckse Rosé op een verrassende manier onder de aandacht van de terrasbezoekers. Zo heeft Wieckse onder andere samenwerking gezocht met een singer/songwriter (de naam wordt later bekendgemaakt), die een terrastour door Nederland gaat maken.

Van ‘dochter’ Brand geen nieuws, al wordt er veel verwacht van de Brand Lentebock van 2009. Geliefd bij de kenners van dit biertype. Wat later komen festivals zoals Oerol in zicht, waar Brand bij de prachtige Brand's Bijzondere Bieren-bar de liefhebbers ook een heerlijk terras biedt.

www.heineken.nl; www.wieckse.nl; www.jillz.nl.