Hotelketens passen websites aan

Hotelketens passen websites aan

Internationale hotelketens hebben sinds gisteren hun website aangepast. Dit als gevolg van de zeebeving in Zuid-Azië. De websites van grote hotelketens staan inmiddels vol met informatiebulletins voor gasten, medewerkers en het thuisfront van vermisten.

Accor Hotels heeft de openingspagina van de website volledig aangepast. Het hotelbedrijf is zelf flink getroffen door de vloedgolf als gevolg van de zeebeving. Zo is het Sofitel Khoa Lak, even ten noorden van Phuket, vrijwel volledig verwoest. Ruim de helft van de vierhonderd aanwezige gasten en medewerkers worden op dit moment nog vermist. Lokale autoriteiten vrezen voor het ergste.

Topman Jean-Marc Espalioux van Accor spreekt op zijn website van een enorm drama in Azië en probeert troost te bieden aan gasten en medewerkers. Accor heeft inmiddels drie crisiscentra geopend in Bangkok, Londen en Parijs.

Ook de hotelketens Starwood, Hilton, Inter-Continental Hotel, Banyan Tree en Le Meridien hebben extra bulletins geplaatst op hun website.