Puma en Unilever lanceren webradio

Puma en Unilever lanceren webradio

AMSTERDAM - Komende maandag komen twee grote merken met een eigen radiostation op internet. Het gaat om de fabrikant van sportartikelen Puma en foodfabrikant Unilever. De radiostations maken deel uit van de nieuwe reclamecampagnes van de bedrijven.

Dat meldt Adformatie vanmorgen. Beide radiostations worden door Talpa Radio verzorgd in opdracht van de beide bedrijven. De zender van Unilever gaat Rexona Biorhythm heten, terwijl Puma onder de naam French 77 actief wordt. De Puma-zender is via het digitale platform radiodigitaal.nl te beluisteren, het unileverstation via Mijnbioritme.nl.

Volgens commercieel manager Remco Bos van Talpa Radio betreft het een wereldwijd uniek initiatief. ‘Alleen Bacardi heeft wereldwijd ooit iets soortgelijks geprobeerd maar daar heb ik na de aankondiging nooit meer iets van vernomen.’ De muziekzender van Puma blijft twee maanden in de lucht, die van Rexona zes maanden.