Rotterdam als citybreak voor Engelsen en Ieren

Rotterdam als citybreak voor Engelsen en Ieren

Een ideale citybreak bestemming voor jonge mensen die houden van uitgaan. Dat is de boodschap van een nieuwe campagne van de Netherlands Board of Tourism and Conventions (NBTC) om Engelse en Ierse toeristen naar Rotterdam te krijgen. NBTC in Londen en Basiq Air promoten directe routes van Londen en Dublin naar Rotterdam.

De campagne splitst zich uit in een postcard- en een online-campagne. Bij de campagne op internet worden banners gedurende 2 à 3 maanden geplaatst op verschillende dance en clubbing websites in Engeland, zoals www.trustthedj.co.uk en www.clubuniverse.co.uk. De online-activiteiten linken naar www.houseoforanj.com, waarop de promotie van Rotterdam verder gaat. Houseofranj.com biedt informatie over uitgaan en festivals deze zomer in Rotterdam.

De postcard-campagne bestaat uit een folder op ansichtkaartformaat waarin allerlei evenementen en bezienswaardigheden in Rotterdam worden genoemd. Deze folder is speciaal ontworpen om citybreaks naar de havenstad te bevorderen en bevat een prijsvraag voor een geheel verzorgd weekend naar Rotterdam.