Senioren stellen eisen aan horeca

Senioren stellen eisen aan horeca

Ouderen vinden dat horecazaken netjes moeten zijn, dat het personeel vriendelijk moet zijn en dat er voldoende vermaak voorhande moet zijn voor kleinkinderen. Verder moeten restaurants rekening houden diëten en aangepaste porties. Dat blijkt uit onderzoek van Koninklijk Horeca Nederland (KHN) over de wensen van senioren in de Nederlandse horeca.

Netheid en frisheid vinden senioren uiterst belangrijk. Naast hygiëne geven ze vriendelijkheid van het personeel en vermaak voor (klein)kinderen aan als belangrijke wensen. Daarnaast moeten horecaondernemers rekening houden met kleinere en gezondere porties. Ook eten in een rookvrije omgeving komt vaak voor op het wensenlijstje. En niet te vergeten de leesbaarheid van menukaarten.

In toeristische en recreatieve bedrijven vinden senioren, mensen ouder dan vijftig jaar, rust heel belangrijk in de vorm van voldoende bankjes en zitplaatsen. In theaters en bioscopen zou wat meer aandacht mogen zijn voor de wijze waarop de horeca in de pauze wordt verzorgd.

Bekijk deze collectie

Menukaart

De menukaart is misschien wel het belangrijkste onderdeel van de bedrijfsvoering. Hier staat immers datgene wat je verkoopt. Hoe maak je een menukaart, wat zet je erop en welke prijzen horen daarbij? In deze collectie tips en inspiratie voor het maken van een winstgevende menukaart.