Social media rode draad op Horecava

Social media rode draad op Horecava

Social media is een van de speerpunten op de komende Horecava, die van 10 tot en met 13 januari in Amsterdam RAI gehouden wordt. Uit Horecava-onderzoek onder ondernemers blijkt dat ruim driekwart volop kansen ziet om met social media gasten aan zich te binden.

Uit het Horecava-onderzoek blijkt dat meer dan de helft van ondernemers op zoek is naar praktische tips. De Horecava geeft hier volop gehoor aan. Cor Hospes, adviseur en auteur over social media geeft in de wereld INNOVEER! dagelijks 1ste Hulp bij Social Media. ‘De nieuwe communicatiemiddelen zijn effectiever dan adverteren’, zei Hospes gisteren op de persbijeenkomst van de Horecava.

HotelloTOP organiseert op de beurs het congres ‘Social Media Toy or Tool’. Ook op het jaarcongres van Koninklijke Horeca Nederland, dat voor het eerst op de Horecava plaatsvindt, is er veel aandacht voor de nieuwe mediavormen. ‘Wie de gast heeft, heeft uw toekomst’, zei directeur KHN Lodewijk van der Grinten. ‘Gasten zitten veel meer op social communities dan de horecaondernemers’.

KHN pakt flink uit op de beurs. Op het paviljoen XpertPlaza houdt de belangenorganisatie een social media-sessie met geslaagde praktijkvoorbeelden, handige tips en is er de presentatie van een online social media-gids.

Naast social media besteedt de Horecava veel aandacht aan trends en staat netwerken in de zes werelden centraal. Ruim 500 exposanten presesenteren zich in Amsterdam RAI.